Wednesday 12 October 2016

bidang pilihan selepas matrikulasi


 Image result for university


 Image result for cartoon doctorImage result for cartoon doctor
hmmm.nak fikir bidang ape ni la paling aku tak suka nak buat.pening wei.banyak sangat bidang xtau nak pilih mana satu. tapi ada satu jer bidang yang aku sangat minat dari aku kecil..bidang perubatan..hehe nak jadi dokltor la katakan. tapi masalhnya aq ni pemalas plak nak belaja..cano la nak dapek jd doktor tu.biasa la..manusia mesti la kena cita cita tinggi tapi kalau xde usaha tak guna juga.so, spm aku hari tu pon dapat 6A je..paastu sabjek sains semua kelaut..hahahaha.cane nak amik bidang perubatan..memang x layak laaaa.pastu isi upu dapat uitm je tu pon bidang perkhidmatan makanan..ape bende entah.tapi salah aq jugak..sebab masa isi tu isi memain je..at least kalau aku isi bebetul maybe ade peluang dapat bidang yang aq nak even bkan bidang perubatan sekalipon.pastu ade minta ipg jugak tp ipg pon susah gila sekarang ni nak dapat.aku pon lepas sampai peringkat interview je..tp x dapat ipg..aku minta ipg pon sebab pikir senang kan jd guru gaji pon ok la.tapi xde rezeki..at last Allah hantar aq kat matrikulasi negeri sembilan jugak..so aq fikir mungkin Allah nak aku ambil bidang yang berkaitan perubatan jugak kot..tp aq x ambil fizik la.arwah abah pon dulu pernah cakap abah nak aku jadi doktor...tapi..aku pon xtau aq mampu ke tak..dan Allah dengar apa yang abah aku cakap..kata2 itu kan satu doa..dan mungkin doa abah Allah dah makbulkan..cuma aku ni pemalas..so xtau la..letaknya pada diri aq jugak....and sekarang aku bebetul nekad nak belaja bebetul so that aq bole sambung bidang perubatan kat u nnt..x jd doktor pakar bedah pon xpe at least aq dapat sambung bidang perubatan..sekurang kurangnya mungkin aq dah gembirakan abah dengan capai apa yang abah hajat............so aku harap sangat dekat matrik ni..walau susah mana pon aku harap aku x putus harap x putus doa dan x putus usaha...sampai la aku dapat 4.0 tuuuu..abidah fightinggggg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!





Image result for university                                   Image result for universiti sains malaysia

so untuk merealisasikan impian aku nak ambil bidang perubatan ni,aku akan apply medic course nanti dekat universiti sains malaysia..dekat usm ada bidang perubatan pergigian n farmasi jugak..so in shaa Allah bole.aku pon dah servey syarat kelayakan..iffff xxx dapat..secong plan aku nak ambil bidang masakn so that aku bole bukak restoran depan umah aku...hehehehehehehehehehhe...senang..lebih menjamin masa depan aku..aku bole buat bisnes family..hmmmmm..x pon aku bole bukak ladang belakang umah aku..tapi tu la kena ade modal dulu..nak modal kena la kerja dulu...at least ade pendapatan jangka masa panjang yang bole menstabilkan bisnes aku tu...aku pon sebenarnya ada la jugak berniat nak ambil bidang agama tapi macam entah la .dah la.tu je yang aku mampu rancang setakat ni..so doakan la segala perancangan aku ni dipermudahkan Allah...


No comments:

Post a Comment